lørdag 13. mars 2010
Til pappa

Jeg står naken og ribbet tilbake når du forlot meg
Dine armer som engang løftet meg opp er borte
Men du kom tilbake med en ny gave som aldri dør

Jeg merket ikke de første forsøk på å nå meg
Dine utrop kom ikke mine ørers nærhet
Men du fant allikevel en ny metode for ditt oppdrag

Jeg kjente med et en nærhet av deg i det stille
Dine ord ble på nytt levende og jeg fant en ny ro
Men dine ord visnet bort da jeg ble fylt av avmakt

Jeg ble sterk uten deg først og ga meg selv falsk trygghet
Dine ord kom så på nytt og slettet alt på nytt
Men du fant de ord jeg kunne stole på for et nytt liv

Jeg ble stolt av å være din sønn og ga det til andre
Dine opplevelser ble nære som selvopplevd og ga styrke
Men ditt liv var også fylt av dyp smerte som jeg nå føler

Jeg fikk kunnskap om din første kjærlighets tragiske død
Dine ord kan ikke fylle meg med hva du følte den gangen
Men jeg vet at din sjel skrek av smerte i lang tid som jeg gjør nå

Jeg er fylt av din og egen smerte i dag fordi jeg savner deg
Dine sår verker ikke men jeg har fått mine egne
Men du lindrer meg hver gang jeg tenker på deg kjære pappa

Din elskede sønn   

0 kommentarer:

Om meg

Bildet mitt
Alt som er skrevet her, er mitt eget stoff.

Følgere

Blogglisten